Слайд 1
We are speaking about the timeСлайд 2
Hickory, dickory , dock! The mouse ran up the clock; The clock struck one, And down it run, Hickory, dickory , dock!
Слайд 3
Make a dialogue P1 – Excuse me, what’s the time? P2 – It’s … P1 – Thank you. P2 – You’re welcome.
Слайд 4
Известные часы мира
Слайд 5
famous clocks of the world
Слайд 6
BIG BEN Where: London When: 1859 The clock tower of the Palace of Westminster took 13 years to build, and was completed in 1856. The tower is 316 feet high. The spire that rises above the belfry is built with an iron frame, and it is this frame which supports the weight of the bells. A staircase rises up inside the tower, and a climb is rewarded by excellent views from the belfry level. Several small rooms are built into the lower part of the tower, including a small prison cell.
Слайд 7
БИГ Бен Главные часы Великобритании появились в Лондоне 31 мая 1859 года . У часов, расположенных на башне четыре циферблата. Диаметр каждого из них – целых 7 метров! Циферблаты Биг Бена выложены из 312 панелей из матового белого стекла. Длина часовой стрелки, отлитой из металла составляет 2,7 м , а длина минутной, медной – 4,3 м. Каждая цифра имеет длину в 61 сантиметр. Где: Башня Св. Стефана Вестминстерского дворца, Лондон, Великобритания. Год создания: 1859
Слайд 8
Никто достоверно не знает, почему главные часы Лондона стали звать Биг Беном. По одной из версий, имя они свое получили в честь Бенджамина Холла, который занимался работами по отливке колоколов. Другая версия гласит, что англичане, поразившись весом самого большого колокола часов, весящего 13,7 тонны, прозвали его Большим Беном – в честь известного тогда боксера, выступавшего в тяжелом весе Бенджамина Каунта .
Слайд 9
Биг Бен считаются одними из самых точных часов в мире. А такой точности они обязаны хитроумной народной придумке: как только часы начинают отставать, на маятник кладут … маленькую полутораграммовую монетку пенни. Благодаря ей движение маятника ускоряется на 2,5 секунды в сутки и часы вновь идут в ногу со временем.
Слайд 10
днём Биг Бен вечером
Слайд 11
The kremlin clock The Spasskaya Tower was built in 1491 and it was the first one to be crowned with the hipped roof in 1624-1625 by architects Bazhen Ogurtsov and Christopher Galloway (a Scottish architect and clockmaker). According to a number of historical accounts, the clock on the Spasskaya Tower appeared between 1491 and 1585. It is usually referred to as the Kremlin Clock ( Кремлёвские куранты ). In 1935, the Soviets installed a red star on top of the Spasskaya Tower. The height of the tower with the star is 71 m. Where: the Spasskaya Tower, Moscow, Russia When: 1851
Слайд 12
КРЕМЛЁВСКИЕ КУРАНТЫ Главные часы России расположены на Спасской башне Московского Кремля. Циферблаты часов расположены по четырем сторонам башни и имеют диаметр 6,12м. Каждая цифра имеет высоту в 72 см. Часовая стрелка кремлевских курантов имеет длину 2,97 м., а минутная – 3, 27 м. Маятник имеет всего 1,5м. в длину и весит 32 кг. На часах расположено 9 колоколов, которые отбивают время каждые 15 минут. Один удар колокола отбивает время ежечасно. Где: Спасская башня Кремля, Москва, Россия. Год создания: 1851.
Слайд 13
Курантами в России до революции называли все часы с музыкальным механизмом. Название произошло от французского courant , что значит бегущий. Впервые часы были установлены в 1621г. английским инженером X. Головеем . В 1706г. Петр I сменил их на новые, голландские. Те часы, что стоят сейчас, были изготовлены братьями Бутеноп в 1851 г. в Москве. Кремлевские часы занимают два этажа башни.
Слайд 14
Некогда они исполняли достаточно длинные мелодии. В 12 часов дня звучала музыка мелодию “Коль славен наш Господь в Сионе”, а в 24 часа -“Преображенский марш”. После революции 1917г. большевики не желали больше слушать «боже царя храни» в исполнении часов и они переделали механизм после ремонта часов ( в ходе восстания в часы попал снаряд). В 1918 г. куранты заиграли “Интернационал” и “Вы жертвою пали” в 12 и 24 часа. В 1935г. музыка всем наскучила и с тех пор куранты просто отбивают время колоколами. Механизм был разобран.
Слайд 15
The puppet clock The famous puppet clock on the theatre facade has become a visiting card of the theatre. At 12 sharp under accompaniment of folk song «Vo sadu li , v ogorode » (In the fruit or kitchen garden) fairy heroes emerge from the depths of the mechanism. At this time people are certainly crowding near the theatre. Where : Obraztsov’s Theatre Entrance. Clock When: 1970
Слайд 16
ЧАСЫ ТЕАТРА КУКОл Где: Фасад Театра кукол имени Образцова, Москва, Россия. Год создания: 1970.
Слайд 17
Каждый час на фасаде театра кукарекает петух и звучит мелодия “Во саду ли, в огороде”, а из одного из двенадцати окошек выглядывает сказочный зверь (ослик, кот, сова и т.д.). Вместе все животные появляются только два раза в сутки — в 12 дня и в полночь. Благодаря этим часам появилось такое понятие, как “час волка”. В магазине напротив театра, как и по всей стране, спиртным начинали торговать строго с 11.00. Именно в это время на фасаде Театра кукол из своего окошка на часах показывался волк. Часы вместе с “окошками” в высоту около 4 метров, в ширину — около трех.
Слайд 18
Orloj – Astronomical Clock – Prague Where : the Old Town Square, Prague, the Czech Republic When : 1410 The Prague Astronomical Clock or Prague Orloj is a medieval astronomical clock located in Prague, the capital of the Czech Republic. The Orloj is mounted on the southern wall of Old Town City Hall in the Old Town Square and is a popular tourist attraction. The Orloj is composed of three main components: the astronomical dial, representing the position of the Sun and Moon the sky and displaying various astronomical details; “The Walk of the Apostles”, a clockwork hourly show of figures of the Apostles and other moving sculptures; and a calendar dial with medallions representing the months. The Clock Tower
Слайд 19
The Orloj is composed of three main components: the astronomical dial, representing the position of the Sun and Moon the sky and displaying various astronomical details; “The Walk of the Apostles”, a clockwork hourly show of figures of the Apostles and other moving sculptures; and a calendar dial with medallions representing the months. The oldest part of the Orloj , the mechanical clock and astronomical dial , dates back to 1410 when it was made by clockmaker Mikulas of Kadan and Jan Sindel , the latter a professor of mathematics and astronomy at Charles University.
Слайд 20
The astronomical dial has a background that represents the standing Earth and sky , and surrounding it operate four main moving components : the zodiacal ring , an outer rotating ring , an icon representing the Sun , and an icon representing the Moon. Zodiacal ring Inside the large black outer circle lies another movable circle marked with the signs of the zodiac which indicates the location of the sun on the ecliptic. The signs are shown in anticlockwise order . In the photographs accompanying this article , the sun is currently in Aries , and will be moving anticlockwise into Taurus next .
Слайд 21
Moving Figures
Слайд 22
Calendar Overview and Detail The present-day calendar below the clock was added in 1870.
Слайд 23
АСТРОНОМИЧЕСКИЕ ЧАСЫ «ОРЛОЙ» Диаметр каждого из двух циферблатов около 2,5 метра. В переводе с чешского “ orloj ” — башенные часы. В начале XV века на Староместской площади шла бойкая торговля, и городское начальство решило поместить часы на ратуше, чтобы горожане не опаздывали к мессе. Возведенные часы не только напоминали (что и делают до сих пор) о времени, но и заставляли задуматься о своей душе. Каждый час скелет, символизирующий Смерть, дергает за колокол, Скупой звенит монетами, Гордец любуется собою в зеркало, и начинают свое шествие 12 апостолов. По легенде, отремонтировавшему в 1490 году часы мастеру Ганушу выкололи глаза, чтобы он не смог воспроизвести что-то подобное. Где: Староместская ратуша, Прага, Чехия Год создания: 1410
Слайд 24
Moscow State University clock The clock on the Moscow State University Building is nine meters in a diameter. The minute hand is 4.1 meters length and weight 39 kilograms. The clock was made of stainless steel. The MGU building has unique lift’s system – 111 lifts, including high-speed ones. The columns system was incorporated in the architecture of the main building. Where : the Moscow State University, Russia When: 1953
Слайд 25
ЧАСЫ МГУ Где: Здание МГУ, Москва, Россия Год создания: 1953 Диаметр циферблата — 9 м, длина минутной стрелки 4 м 20 см, весит она 39 кг. Длина часовой стрелки — 3 м 70 см, вес 50 кг. До появления цветочных часов на Поклонной горе эти часы считались одними из самых больших в Европе. До 1957 года они запускались с помощью механизма с маятником размером с шестиэтажный дом. Для завода такой махины требовался огромный штат сотрудников, и его заменили на электродвигатель.
Слайд 26
The Millenium clock On the New Year’s Eve of 2000 the biggest tower clock was unveiled on top of the Palace of Culture, its 4 dials are of 6 m long diameter each. This Millenium Clock becomes also the highest tower clock in the world. Where : the Palace of Culture, Warsaw, Poland When : 2001
Слайд 27
ЧАСЫ ТЫСЯЧЕЛЕТИЯ Где: Дворец культуры и науки, Варшава, Польша Год создания: 2001 Диаметр часов, расположившихся на варшавской высотке, 6 м 30 см. Варшавские Часы тысячелетия занесены в Книгу рекордов Гиннесса как самые высокие башенные часы в мире. Они расположены на 42-м этаже дворца, то есть на высоте 165 метров.
Слайд 28
The world time clock The World Time Clock is one of the Alexanderplatz’s most well-known features. It was constructed in 1969 as part of the square’s redevelopment and has become a popular meeting point. Weighing 16 tonnes and 10 metres tall, it features a revolving cylinder with the world’s 24 time zones bearing the names of major cities in each zone. The mechanism constructed in a way which enables the current time in each zone to be read. The clock is topped by a simplified model of the solar system, which revolves once a minute. Where : Alexanderplatz , Berlin, Germany When : 1969
Слайд 29
ЧАСЫ ВСЕМИРНОЕ ВРЕМЯ Где: Александерплац, Берлин, Германия Год создания: 1969 Высота всей конструкции — 10 метров, а самих часов — вращающегося цилиндра, покрытого алюминиевыми пластинами и показывающего время в важнейших городах мира, — 2 метра 70 сантиметров. Часы были построены в ходе социалистической перестройки Александерплац, которая в то время располагалась в восточной части Берлина. Поэтому в 24 сегментах цилиндра написаны прежде всего столицы соцстран, от Пекина до Гаваны. Пол под часами выложен мозаикой, изображающей розу ветров. А над цилиндром возвышаются металлические кольца с шарами, символизирующие собой орбиты планет. Правда, у многих они ассоциируются с символом атома.
Слайд 30
ЦВЕТОЧНЫЕ ЧАСЫ (Россия) Где: Поклонная гора, Москва, Россия Год создания: 2001 Диаметр циферблата 10 м, длина минутной стрелки 4,5 м, часовой — 3,5 м. Для создания часов требуется почти 8 тысяч цветов. Ходовой механизм часов полностью скрыт под землей, на поверхность выведена только ось, на которой укреплены стрелки. Чтобы по часам можно было ориентироваться, ночью их специально подсвечивают со всех сторон.
Слайд 31
К сожалению, часы работают только в теплое время года — с мая по октябрь. Зато каждый год они выглядят по-новому. В этом сезоне до июня циферблат украсят анютины глазки желтого, синего и белого цветов, а потом их сменят бегонии в фиолетово-розовой гамме.
Слайд 32
Geneva’s famous flower clock A symbol of the Geneva watch industry of world renown, the famous flower clock is a masterpiece of technology and floral art. Formerly only decorative with its sole dial comprising over 6,500 flowers, the new millennium provided it with decisive artistic dimensions thanks to the ingenuity of the gardeners of the Service of Green Spaces and the Environment. It is now composed of eight concentric circles, the colours of which vary with the seasons and the plants which make up the display. Did you know that the seconds hand of Geneva’s Flower Clock is the largest in the world (it is more than 2.5 meters long)! Where : the Jardin Anglais , Geneva, Switzerland When : 1955
Слайд 33
On this image you see Geneva’s flower clock located between the Mont Blanc bridge and the Jardin Anglais (English Garden) in the center of Geneva. It is made with flowers and is one of the landmarks of the city. It was created in 1955 for the first time and redesigned in 2002 and is one of 50 public clocks across the city. Facing it the 5 stars Hotel Metropole . Not far is the Hotel de la Cigogne .
Слайд 34
Цветочные часы ( швейцария ) Где: Английский сад, Женева, Швейцария Год создания: 1955
Слайд 35
Диаметр женевских цветочных часов всего пять метров, зато они имеют самую большую секундную стрелку в мире — 2,5 метра. Каждый год внешний вид часов меняется, но количество цветов — 6500 штук — всегда одинаково. Цветочные часы были установлены в честь мастерства швейцарских часовщиков, и именно поэтому их благоухающий циферблат был снабжен секундной стрелкой. В 2003 году мэр Женевы подарил часы Санкт-Петербургу в честь его 300-летнего юбилея. Однако питерский аналог женевских ходиков начал отставать и уже подвергся вандализму: прошлой зимой хулиганы отломали на часах стрелки.
Слайд 36
Greenwich clock Where : Royal Observatory Greenwich, London, Great Britain When : 1852 Greenwich Observatory Shepherd Gate Clock This beautiful 24-hour clock, with divisions marked in Roman numerals, may be found at the Greenwich Observatory, near London. In the middle of Queen Victoria’s reign, in August 1852, Charles Shepherd built and installed his Galvano -Magnetic clock (sometimes referred to as an electric-motor-clock) at the Observatory. Known also as the Master Clock, this timepiece brought into existence that now-common concept of coordinated time.
Слайд 37
Часы гринвич Диаметр часов, сделанных из металла и стекла, всего 92 сантиметра. 24-часовые часы Гринвич, которые также носят названия Главные электрочасы, Часы Шеперда (по имени их создателя Чарльза Шеперда ) и Часы Королевской обсерватории, стали первыми часами, наглядно демонстрировавшими время, с которого ведут отсчет во всем мире. Они расположены на воротах обсерватории. Где: Королевская обсерватория в Гринвиче, Лондон, Великобритания. Год создания: 1852
Слайд 38
listening
Слайд 39
We are speaking about the time
nsportal.ru
Этап урока | Время | Действия учителя | Действия учеников | Предметные/ метапредметные/ личностные рез-ты | Примечания |
1. Организационный момент/целеполагание | 2 мин | Приветствие. Good afternoon, friends! I’m glad to see you! Take your sits, please! What date is it today? What day of the week is it today? What is the weather like today? (на доске презентация с картинками британских школ) Look at the blackboard and say what we will speak about today. You are right – today we are going to speak about British schools and will compare them with Russian schools. Let’s start our work. | Ученики здороваются с учителем, отвечают на вопросы учителя. Good afternoon, teacher! Today is the 4 of December. Today is Friday. The weather is sunny today. It’s cold and snowy. Ученики смотрят на презентацию и пытаются сформулировать тему урока. | Ученики готовятся узнать много нового и интересного для себя | Необходимо создать с классе комфортную атмосферу, настроить учеников на дальнейшее общение на ИЯ. |
2. Фонетическая зарядка. | 3 мин | Repeat and read: Betty Botta bought some butter, But she said, the butter’s bitter. If I put it in my batter, It will make my batter bitter. But a bit of better butter Will make my batter better. So she bought a bit of butter Better than her bitter butter. And she put it in her batter And the batter was not bitter. So t’was better Betty Botta Bought a bit of better butter. | Ученики повторяют скороговорку за учителем, затем несколько человек читают ее вслух как можно быстрее | Фонетическая зарядка помогает ученикам вспомнить английские звуки, разогреть речевой аппарат. | |
3. Проверка домашнего задания | 5 мин | Let`s start with your homework. Open your books at p. 71, ex. 8. | Ученики по очереди читают предложения и проверяют себя. | Ученики осуществляют самоанализ проделанной работы, вносят коррективы в работу на основе учета характера сделанных ошибок. | Задание поможет ученикам проверить, насколько успешно они выполнили домашнюю работу и как хорошо они в ней разобрались. |
4. Закрепление грамматических навыков | 3 мин | Now, you have to invent a dialogue. The situation is following: you come to one of your friends and you have to propose him some food or drinks using some or any. | Ученики работают в парах, затем отвечают подготовленные диалоги. | Тренировать навыки диалогической речи. | Упражнение направлено на закрепление грамматических навыков. |
5. Введение нового лексико-грамматического материала. | 6 мин | Now your books at p. 62 ex. 53. Listen to Alice and Nikita. Fill in the table. | Ученики слушают запись два раза, после второго прослушивания заполняют таблицу. | Отработать навыки восприятия речи на слух. | Задание направлено за ознакомление учеников с Британскими школами. |
6. Физкультминутка | 2 мин | Now, let`s have a rest. Stand up: We are running, we are jumping, trying sky to get. We are skipping, trying sky to get. We are flying like a real jet. We are hopping, We are climbing Like a funny cat. Mew. | Дети повторяют слова и движения за учителем. | Физкультминутка поможет детям отдохнуть от умственной работы. | |
7. Тренировка лексико-грамматических навыков | 5 мин | Now who can tell me what is different and what is the same about Russian and British schools. | Ученики отвечают, используя выше заполненную таблицу. | Ученики осознают себя гражданами определенного народа. | Упражнение помогает ученикам найти общие черты и различия между британскими и российскими школами. |
8. Повторение изученного грамматического материала | 9 мин | Now, let`s remember modal verbs: mustn`t, can`t and needn`t. Look at the table. Учитель объясняет материал, используя презентацию, подготовленную заранее. Now, ex. 56 at p. 62. | Ученики слушают, читают примеры и задают вопросы в случае недопонимания. Затем ученики выполняют задание самостоятельно. | Закрепить грамматические навыки употребления модальных глаголов. | Задание поможет детям вспомнить и потренировать пройденное правило. |
9. Подведение итогов/рефлексия, объяснение домашнего задания | 3 мин | Учитель задает вопросы по пройденному материалу, выставляет оценки. What new words did you learn today? Your home assignment is ex. 9 p. 71. Thank you for your work. The marks for today are… . The lesson is over. Good bye! | Today we learnt more about British schools. We remembered modal verbs and where we have to use them. Good bye! | Ученики адекватно принимают оценку учителя; осуществляют самоанализ после проделанной работы. | Учитель следит, чтобы всем ученикам было понятно задание, осуществляет контроль, подводит итоги, выставляет оценки. |
kopilkaurokov.ru
Разделы: Иностранные языки
Цели урока:
Оборудование: Урок с применением мультимедиа
Ход урока
I. Начало урока.
Good morning, children! I am very glad to see you!
Kids, we have a lot of guests today. Please, greet them. (говорят
хором “Good morning, dear guests!”) Sit down, please.
Who is on duty today? Who is absent today? What date is today? What date of the week is today? What is the weather like today? Is the sky blue or grey? Does the sun shine?
Слайд1(Презентация)
The theme of our lesson is “Do we have the same hobbies?” Today we are going to have an interesting lesson about different hobbies of our classmates. They are ready to tell us about their favourite occupations and our task is to listen to them attentively and may be ask a few questions.
(на экране:) Слайд2 (презентация)
At the lesson:
II. Повторение.
Слайд3( презентация)
I would like to begin our lesson with the question:
What is a hobby? ( Ученик отвечает) Do you agree with Zhenya, Nadya?( Nadya answers. ) What hobbies do you know? (спросить 2-3 ученика) What hobbies are popular in your family? (спросить 2 ученика) I like reading in my free time. And what do you like doing in your free time? ( Спросить 2 человека) Children, Is a hobby important for you? Why is a hobby important in people’s life? ( cпросить 2-3 человека)
III. Контроль уровня сформированности речевых умений.
Last lesson we worked in pairs. We tried to make dialogues. Can we act out our dialogues? Who starts? ( на экране)Слайд4(презентация)
Our dialogues:
What hobbies do we have?
1. -Do you have a hobby, Sveta?
– Yes, I do. And what about you?
– I have a hobby too.
-And what is your hobby?
– My hobby is watching cartoons. And what is your favourite occupation?
-Oh, I like dancing.
– That’s great.
2. -Alyosha, have you got a hobby?
-Yes, I have. My hobby is playing computer games. And you? I hope, you have a hobby too. What is your hobby?
-Oh, my hobby is fishing. I like fishing in my free time very much.
3.– What is your favourite occupation, Nadya?
– Favourite occupations? They are embroidering, dancing and painting. But painting I prefer best of all. And what about you?
-As for me I am fond of music. I like playing the guitar very much.
4. –Have you got a hobby, Zhenya?
– Yes, I have. And you? Have you got a hobby?
– Yes, of course. And what is your hobby?
– I enjoy collecting stamps. I have about 100 stamps. What do you like to do in your free time?
– I like swimming, fishing, collecting coins.
5. -What do you prefer doing in your free time, Masha?
– Oh, I like reading. My favourite books are detective stories.And you? Do you have a hobby?
– Yes, I do. My hobby is music. I like rock very much.
6. -Lyuba, What are you fond of doing in your free time?
– Oh, let’s me think. I have many hobbies. They are riding a bike, plaing computer games and playing football.
– Great. And as for me I like making models of ships in my free time.
– It is wonderful.
7.– Have you got a hobby?
– Yes, of course. And you? Have you got a hobby too?
– Well, I have some hobbies. They are reading comics, playing table tennis,
arranging picnics and listening to music.
(Дети рассказывают по очереди диалоги)
IV. Монологическая речь.( на экране:) Слайд 5(презентация)
Our classmates are telling…
A) Let’s listen to Anya . She is telling us about her hobby.
На экране: Слайд6.
Knitting and painting.
Аня рассказывает, затем я задаю вопросы классу:
Анин рассказ:
I want to tell you about my hobbies. My favourite occupation is knitting. I like knitting very much. My teacher at primary school taught me to knit three years ago. And I have been knitting since those times. I have knitted many things for me. Look, here is a bag for me and this jacket I have knitted for me too. These things I have knitted for my brother. I have knitted many things for my doll. Look, here they are. My second hobby is painting. My mum paints very much. Look, here is her picture. She taught me to paint. I paint with pleasure. Here is a cow. I painted it to New Year. And it is a mouse. I painted it last year. My hobbies help me to spend my free time properly.
Do you like Anya’s hobbies? What is more interesting: knitting or painting? Who else can knit?( Sit down, Anya)
B) And I invite Bulata.(На экране его фото, а затем все работы)Слайд 7.
Making different models out of plasticine.
Булат рассказывает: Let me introduce myself. My name is Bulat. I must say my favourite occupation is unusual. I like making different models out of plasticine. I have been making them for a long time. I would like to show you some of my models. It is a tiger. It is a solder. It is an eagle. The first thing which I made was this cock. …I know it is not easy to make such models, but I like. I can sit for hours making these wonderful things, for examples, birds, animals, solders…I made this model of a bear for an hour. My hobby is very important to me.
Учитель: I admire Bulat’s works very much. They are very excellent.
Have you any questions? Zhenya, please.
( How many models do you have? Can you make a model of Barby?)
C) The next reporter is Nastya.Слайд8.
Music. Playing the piano.
Настя рассказывает: Hi! I am Nastya. I want to tell you about my hobby. My hobby is music. I like classical music. I take music lessons twice a week. I have been taking them since the 2nd form. There are different musical instruments. Some people play the guitar. Others play the violin. As for me I am fond of the piano. I want to play the synthesizer for you.( Играет джаз)
Учитель: Do you like Nastya’s playing? Would you like to play any musical instrument? What musical instrument would you like to play? What music do you prefer?
D) And it’s your turn, Lyuba.Слайд9.
Learning foreign languages.
Люба рассказывает о своем хобби. My name is Lyuba. Learning languages is a very important occupation. This occupation is for intelligent people. I enjoy learning English. I learn new words, new poems and songs with great pleasure. I know it is important for my future profession. But I learn the Buryat language too. It is interesting to know the language of our native people- Buryats. I like learning the Buryat language. I played the part of Dongina during our school holiday “Sagaalgan”. I would like to tell you a little poem in the Buryat language.
(Рассказывает стихотворение на бурятском языке)
Учитель: Lyuba is a gifted girl. I hope she will know many languages. Children, There are people who know more than 20 languages. Have you ever heard about them?
E) Skiing is one of the most popular hobbies in our school. Many children go in for skiing. Слайд10.
Skiing.
Выходят Маша, Даша и Эрдэм. Эрдэм рассказывает: Hello! I am Erdem. Skiing is our hobby. It is my hobby. It is Masha’s hobby. It is Dasha’s hobby too. Skiing is winter sports. It is the occupation for strong people. We have trainings 5 times a week. We train a lot. We run big distances. We often go in other districts of our republic to take part in competitions. Masha and Dasha have been skiing since the 2nd form. They are good skiers. They have won a lot of prizes and diplomas. I am proud of my classmates.
Маша и Даша проводят физкультминутку.
Учитель: We are tired. Let’s do our exercises.
Физкультминутка: (проводят девочки-спортсменки)
Clap, clap, clap your hands
Stamp your feet together,
Clap your hands together,
Stamp, stamp, stamp your feetNod, nod, nod your head
Nod your head together,
Dance, dance, dance a dance
Dance a dance together.
F) Nadya, it is your turn. Слайд11.
Embroidering.
I like embroidering very much. Look at this work. It’s my grandmother’s. She embroidered it many years ago when she was young. She taught me to embroider. It is very exciting! I have learned. Look here : it is my first work.
After Nadya’s report: (мой вопрос) What threads do you use ?
I wouldn’t mind having such a work on my wall at home. Well done, Nadya.
G) Sveta is a member of our school quire. Please , let’s listen to you, Sveta.
Слайд12.
Singing songs. Making things out of cloth and ribbons.
Sveta: My name is Sveta. I would like to tell you about my hobby.My hobby is singing songs. I like singing children and popular songs. I often sing. I sing at home, at school and during the breaks. Music is my favourite subject at school. I take part at different school concerts. I like to sing on the stage. My favourite song is “Разноцветная игра». I would like to sing a song for you. ( поет песню, девочки подтанцовывают)
Далее Надя рассказывает про танцы: There are different hobbies in people’s lives. Dancing is one of them. Dancing is my girl-friends’ hobby. We dance together. We dance on the school stage. We dance to music at the school party. I think, dancing is great. It makes our life happier and more interesting. We can spend our free time dancing and singing.( девочки садятся)
Света продолжает: My second hobby is making things out of cloth and ribbons.
Look here are my things. It is my heart. It is my Picture.
Учитель: Sveta is a very talented girl. Iam proud of her.
H) And now is Zhenya’s report.Слайд13.
Sewing.
Zhenya: My hobby is sewing. I like sewing very much. I can sew different things for me. Look: here they are. This skirt I sewed for me. And this apron I have made. These mittens for cooking are very good, aren’t they?
Учитель: I am sure, Zhenya’s hobby is very useful, is not it? Yes, it is. Can boys sew? Yes/ they can. We know a lot of famous clothes designers among the men.
V. We have learned a lot of wonderful things about our classmates. Let’s return to the title of our lesson: “Do we have the same hobbies?” A week ago we answered this question “NO, we do not” and we have convinced in it today.
What hobbies were described?( перечислить)
Let’s remember all hobbies which were described.
Anya’s hobbies…
VI. Proverbs:Слайд 14.
There are many proverbs about people’s favourite occupations. Two of them are on the blackboard. Look, listen and remember. Repeat after me:
Write down:
(называем пословицы об увлечениях на русском языке)
Всякое умение трудом дается.
Мало хотеть, надо уметь.
У всякого свое умение.
Кто, что умеет, тот то и делает.
VI. Homework:
Which hobby did you like best of all? Would you like to do it?
(Write an essay. 9-10 sentences)
You must at home to write an essay about hobbies which you are enjoying during today’s lesson. I am interested in your opinions and your impressions about this lesson.
VI. The end of the lesson.
As for me I am glad to see that you have done a good job. You have prepared good reports and good dialogues. You were active at the lesson. I am going to give you 5marks.
Good buy. See you at the next lesson.
Приложение : Презентация(14 слайдов)
18.04.2010
urok.1sept.ru
План – конспект урока английского языка, 6 класс
Тема: How to be healthy.
Место урока в теме: 4
Цели урока:
Практическая:
– отработать употребление лексических единиц по теме: «Как быть здоровым» в речи учащихся.
Образовательные:
– развивать навыки устной речи;
– повторить правила образования утвердительных и отрицательных предложений;
– совершенствование навыков монологической речи.
Развивающие:
– развивать воображение, творческое мышление;
– развивать речевые способности;
– способность логически излагать;
– развивать умения работать в группах.
Воспитательные:
– воспитать уважение к мнению других;
– воспитать умение слушать;
– учить учащихся бережно относиться к здоровью;
– воспитать отрицательное отношение к вредным для здоровья привычкам.
Задачи урока:
– развивать умение анализировать, воображать;
– формировать языковые навыки учащихся.
Оснащение урока:
Деревянко Н. Н., Жаворонкова С. В., Учебник англ. яз: для 6 класса. – Титул, 2013. Аудиоприложение к учебнику, компьютер и экран для показа слайдовой презентации.
Ход урока:
l Организационный момент.
Good morning boys and girls!
Good morning teacher!
Nice to meet you. How are you today? Are you ok?
Let’s start our lesson.
ll Фонетическая зарядка.
At first we shall practice some sounds.
ea
[l:] [e]
Meat Head
Clean Health
Speak Weather
Tea Bread
Eat Ready
lll Речевая зарядка.
Did you have breakfast yesterday?
Do you have breakfast every day?
Do you eat fresh fruit and vegetables once or twice a day?
Do you clean your teeth twice a day?
Do you do some sport every day?
IV Введение новой лексики.
Put down these new words in copybooks.
Лексические единицы:
Cereals, empty, energy, healthy, pasta.
Have you written these words? Now repeat after me.
Let’s revise some words connected with food. (называю слова по-русски – ученики переводят на английский)
Look and answer: What is your favourite food? Make a list of six things.
Next task is to write the words on your list in two columns.
Foodhealthy
unhealthy
That’s great. Thank you very much.
V Тренировка навыков аудирования.
T: Now we will listen to radio programme. Be careful! You’ll answer the question: What is the TV programme about?
P: The programme is about healthy food and unhealthy food.
T: You are right! Thank you very much!
VI Закрепление. (заполнение таблицы)
Now you are going to complete the table with the words from the box.
Keep your healthyGive your energy
Help you to grow and make you strong
Empty food
1…..
cereals
cheese
7……
2…..
3…..
5…..
cola
4…..
6…..
8…..
fish
Bread
Eggs
Meat
Nuts
Sweets
Fruit
Crisps
Vegetables
T: That’s great, thank you very much! Let’s do the following task. Say True (T) or False(F) (учащиеся соглашаются или не соглашаются с высказываниями)
And now I want you to divide into two groups. The first group will be for «Healthy food» and the second – for «Tasty food» (Unhealthy food)
You have large sheets of paper and pictures of food. You should choose the one that suits your group. ( Ученики на ватманах, которые подписаны «Healthy food», «Tasty food» делают коллаж из предложенных иллюстраций. После чего 2-3 ученика у доски доказывают чем их еда лучше или хуже)
Thank you very much! Your ideas are very interesting.
VIII Подведение итогов. Домашнее задание.
I hope you liked the lesson. At home you will write a poster about «How to be healthy»
Page 93 Ex. 4
Your marks for the lesson are:
Thank you for your work today. The lesson is over. Good bye!
Good bye teacher!
infourok.ru
Конспект урока английского языка в 6 классе.
Предмет: английский язык
Класс: 6
Тема: Обязанности в семье.
Цель урока: формирование коммуникативной компетенции учащихся.
Задачи:
Образовательный аспект:
Развивающий аспект:
Воспитательный аспект:
Тип урока: комбинированный
Формы работы: фронтальная, парная.
Оснащение урока: доска, компьютер, экран, проектор,
Программное обеспечение: презентация PowerPoint
План урока:
Ход урока:
2Постановка темы урока, сообщение цели.
We shall continue to learn the topic “Living together”. The title of our lesson is “Set the table”. We shall continue to talk about your responsibilities and you will know new words and will learn a poem “Helping mother”
3 Фонетическая зарядка.
I hope you are ready for your lesson. Now it is time to practice today s vocabulary. You can see the cards on your tables. You will have two minutes to write the missing sounds. ( Daughter, husband, niece, aunt, nephew, elder, parent, uncle, female, cousin)
4 Речевая разминка. (2-4 мин.)
Now listen to me carefully? You must agree or disagree with me. If I am right, repeat my sentence, If I am not right, disagree with me.
Your home task was to ask your parents what responsibilities children and parents have at home.
Работа в парах: развитие навыка устной речи, письма. Отработка ранее изученных лексических единиц.(5 min)
There are different families. They have different relations. Look at the board, you must match the word combinations and their descriptions. You will work in pairs.
1. A friendly family
2. A close family
3. A caring family
4. A hospitable family
5. A traditional family
6. A conservative family
a. Members of the family always help each other.
b. Members of the family are near in relationship.
c. Members of the family feel responsibility each other.
d. Members of the family are friendly with guests.
e. Members of the family have many traditions.
f. Members of the family do not allow their children to go to the disco.
Your next task. Make a list of your responsibilities at home.
I like to do and I do
I do not like to do but I do.
A cup, a glass, a knife, a spoon, a fork, a plate, to clear the table.
What colour is the spoon?
What do you use to eat soup?
Did you help your mother to clear the table?
7 Первичное закрепление лексического материала. (10 min)
You have learnt some new words. Now it will be easy for you to understand the poem. Open your books, page 130 ex 25, listen to the speaker and repeat.
Who wants to read the poem artistically?
8 Подведение итогов, задание на дом. Рефлексия.
– Thank you for your work. – You were very active today.
Дополните фразу: Урок был……. Теперь я знаю………Хочу больше узнать…..
Thank you for the lesson, it’s over. Good-buy.
nsportal.ru
Ход урока
1. Орг.момент.
T.Good morning, students. I’m glad to see you. Who is on duty today?
(Дежурный группы говорит число, день недели и отсутствующих на занятии.)
S. I am on duty. Today is Friday. Today is the 16th of January. Serzhantov Sasha is absent, he is ill.
T. Thank you very much. Sit down please.
2. Проверка домашнего задания.
T. Let’s check up your home task. These pictures will help us. Давайте проверим домашнее задание с помощью картинок. (Проверяется знание лексики по теме, учитель показывает картинку, спрашивает слова на русском языке, студенты переводят на английский.) Также повторяется употребление предлогов. На доске несколько предложений, студенты по одному выполняют их – употребляют предлог, объясняют выбор, читают получившееся предложение и переводят его на русский язык):
1.I like to go home ____ foot, but today I’ll go ____ car. (on, by)
2.We travelled overnight to Paris and arrived ____5 o’clock ___ the morning. (at, in)
3.Are you doing anything special ____ the week-end? (at)
4. ___Sunday afternoons I usually go for a walk in the country. (on)
5. Do you like travelling ____ train? (by)
3. Постановка цели занятия.
T. Today we’ll continue to speak about travelling by cars, about advantages and disadvantages of it. And try to make the table. Сегодня мы продолжим говорить о путешествии на машине, о преимуществах и недостатках путешествия на машине и заполним таблицу, которая поможет вам составить монолог по теме.
4. Предъявление нового материала
T. Look at my table. There is a card with questions. Let’s read and answer these questions, please. (Учитель задаёт вопросы, которые написаны на карточках.) Do you like to travel?
S. Yes, I do.
T. What means of travel do you know?
S. We can travel by plain, by train, by car, by car and on foot.
T. Let’s read and translate the text about travelling by car. But at first, let’s learn the new and difficult words from this text. Давайте прочитаем и переведём текст о путешествии на машине. Нос начало обратим внимание на новые и трудные слова из этого текста.
S. Holiday-makers, advantages and disadvantages, the ruins of ancient towns, people choose one according to, to enjoy picturesque places, walk and bathe and laze in the sun, they will be reminded by. (Преподаватель объясняет значение этих слов. После этого студентам даётся несколько минут для самостоятельного перевода текста при помощи словарей.)
5. Первичная проверка понимания.
T. Let’s read and translate the text in our books. (После самостоятельного перевода текста идёт проверка его понимания. Студенты вслух читают текст и переводят его. Учитель исправляет ошибки.)
6. Закрепление знаний.
T. Look at the blackboard. Let’s fool our table. Посмотрите на доску здесь у нас таблица, давайте заполним её.
For travelling by car Against travelling by car
Студенты при помощи текста заполняют таблицу на доске и в тетрадях какие существуют преимущества и недостатки путешествия на машине.
For travelling by car
1. You can stop where you want
2. You can meet different people
3. It’s not very expensive.
4. You can discover new things, different ways of life, try different food
5. You can sleep where you want
Against travelling by car
1. You must repair it by yourself
2. The driver is tired
3. The car is dirty
4. You must buy the map for travelling
5. It’s not comfortable to sleep in a car
T. Who can tell us advantages of travelling by car?
S. Advantages of travelling by car are the fallowing: You can stop where you want, you can meet different people, it’s not very expensive, you can discover new things, different ways of life, try different food, you can sleep where you want.
T. Who can tell us disadvantages of travelling by car?
S. Disadvantages of travelling by car are the fallowing: you must repair it by yourself, the driver is tired, the car is dirty, you must buy the map for travelling, it’s not comfortable to sleep in a car.
(После заполнения таблицы студенты при помощи таблицы рассказывают преимущества и недостатки путешествия на машине)
7. Подведение итогов урока английского языка.
T: Good work, children. I’m proud of you today. You did really very well. That’s my own opinion. О чём мы говорили на занятии? Какие преимущества и какие недостатки путешествия на машине вы можете назвать?
8.домашнее задание.
T: Your hometask is the fallowing to tell about advantages and disadvantages of travelling by cars. К следующему уроку вы должны составить монолог по теме: «Преимущество и недостатки путешествия на машине», таблица поможет вам. Here is the bell. Our lesson is over. Thank you for the lesson. Good bye. Good luck.
S: Good bye. Good luck.
Ход урока
1. Орг.момент.
T.Good morning, students. I’m glad to see you. Who is on duty today?
(Дежурный группы говорит число, день недели и отсутствующих на занятии.)
S. I am on duty. Today is Friday. Today is the 16th of January. Serzhantov Sasha is absent, he is ill.
T. Thank you very much. Sit down please.
2. Проверка домашнего задания.
T. Let’s check up your home task. These pictures will help us. Давайте проверим домашнее задание с помощью картинок. (Проверяется знание лексики по теме, учитель показывает картинку, спрашивает слова на русском языке, студенты переводят на английский.) Также повторяется употребление предлогов. На доске несколько предложений, студенты по одному выполняют их – употребляют предлог, объясняют выбор, читают получившееся предложение и переводят его на русский язык):
1.I like to go home ____ foot, but today I’ll go ____ car. (on, by)
2.We travelled overnight to Paris and arrived ____5 o’clock ___ the morning. (at, in)
3.Are you doing anything special ____ the week-end? (at)
4. ___Sunday afternoons I usually go for a walk in the country. (on)
5. Do you like travelling ____ train? (by)
3. Постановка цели занятия.
T. Today we’ll continue to speak about travelling by cars, about advantages and disadvantages of it. And try to make the table. Сегодня мы продолжим говорить о путешествии на машине, о преимуществах и недостатках путешествия на машине и заполним таблицу, которая поможет вам составить монолог по теме.
4. Предъявление нового материала
T. Look at my table. There is a card with questions. Let’s read and answer these questions, please. (Учитель задаёт вопросы, которые написаны на карточках.) Do you like to travel?
S. Yes, I do.
T. What means of travel do you know?
S. We can travel by plain, by train, by car, by car and on foot.
T. Let’s read and translate the text about travelling by car. But at first, let’s learn the new and difficult words from this text. Давайте прочитаем и переведём текст о путешествии на машине. Нос начало обратим внимание на новые и трудные слова из этого текста.
S. Holiday-makers, advantages and disadvantages, the ruins of ancient towns, people choose one according to, to enjoy picturesque places, walk and bathe and laze in the sun, they will be reminded by. (Преподаватель объясняет значение этих слов. После этого студентам даётся несколько минут для самостоятельного перевода текста при помощи словарей.)
5. Первичная проверка понимания.
T. Let’s read and translate the text in our books . (После самостоятельного перевода текста идёт проверка его понимания. Студенты вслух читают текст и переводят его. Учитель исправляет ошибки.)
6. Закрепление знаний.
T. Look at the blackboard. Let’s fool our table. Посмотрите на доску здесь у нас таблица, давайте заполним её.
For travelling by car Against travelling by car
Студенты при помощи текста заполняют таблицу на доске и в тетрадях какие существуют преимущества и недостатки путешествия на машине.
For travelling by car
1. You can stop where you want
2. You can meet different people
3. It’s not very expensive.
4. You can discover new things, different ways of life, try different food
5. You can sleep where you want
Against travelling by car
1. You must repair it by yourself
2. The driver is tired
3. The car is dirty
4. You must buy the map for travelling
5. It’s not comfortable to sleep in a car
T. Who can tell us advantages of travelling by car?
S. Advantages of travelling by car are the fallowing: You can stop where you want, you can meet different people, it’s not very expensive, you can discover new things, different ways of life, try different food, you can sleep where you want .
T. Who can tell us disadvantages of travelling by car?
S. Disadvantages of travelling by car are the fallowing: you must repair it by yourself, the driver is tired, the car is dirty, you must buy the map for travelling, it’s not comfortable to sleep in a car.
(После заполнения таблицы студенты при помощи таблицы рассказывают преимущества и недостатки путешествия на машине)
7. Подведение итогов урока английского языка.
T: Good work, children. I’m proud of you today. You did really very well. That’s my own opinion. О чём мы говорили на занятии? Какие преимущества и какие недостатки путешествия на машине вы можете назвать?
8.домашнее задание.
T: Your hometask is the fallowing to tell about advantages and disadvantages of travelling by cars. К следующему уроку вы должны составить монолог по теме: «Преимущество и недостатки путешествия на машине», таблица поможет вам. Here is the bell. Our lesson is over. Thank you for the lesson. Good bye. Good luck.
S: Good bye. Good luck.
kopilkaurokov.ru
Урок английского языка в 6 классе
По теме Еда»
МБОУ СОШ №3
МО Староминский район
Учитель английского языка
Хрипунова И.А.
Открытый урок по английскому языку
по теме: «Еда». 6 класс.
Цели урока:
Обучающие.
Развивающие.
Воспитывающие.
Ход урока:
Good afternoon.
Ученики.
Good afternoon.
Good afternoon.
Good afternoon to you
Good afternoon dear teacher
We are glad to see you.
Сообщение целей урока.
Today we are going to speak about food. At the lesson we will work at different exercises such as: answer questions, play dialogues, watch an extract of the video. I think we will be active. I wish you good luck. Let s begin our work.
Прослушивание песни.
Children, what dishes did the servants offer.
Учитель:
Now it s time to speak English. I will read you a poem and you should translate some words into English.
Вкуснотища! … very good! Пищу называют ..food. Для шарика, для друга, Припас я сахар … sugar. Масло нужно всем ребятам. Масло по-английски …butter. Так и лезет ко мне в рот Этот вкусный бутерброд. Сверху …butter Снизу …bread Приходите на обед. Всегда ты сладкий ждешь сюрприз.
Конфетки по-английски — .. .sweets. Я все варенье это съем. Варенье по-английски — .. Jam. Без соли борщ не лезет в рот. Соль по-английски просто …salt. Это вовсе не каприз Сыр мы называем — …cheese. Молоко я пить привык Молоко иначе — …milk. Мясо жарится, шкварчит Мясо по-английски — … meat. Ведро воды вы принесете? Вода, водичка будет — … water. Пирожки, налетай! Пирожок иначе — … pie. Морковку ешь, в ней каротин! Да, carrot есть, а где же «ин»? Рыбу ловишь — не шумишь, Рыба по-английски — .. .fish. Слива тут и слива там — Слива по-английски … plum. Узнала я впервые, Что груша это .. .pear. Виноград мы съели весь, Виноград иначе … grapes. Клубнику ты скорей бери! Люблю клубнику — … strawberry. Полез на дерево мой брат. Орехи рвет. Орешек — … nut. Винни-Пуха нет ли с вами? А то спрячу мед свой … honey. Свинину заготовлю впрок, Свинина по-английски … pork . Ну не лезет мне в карман С изюмом булка, то есть … bun.
4.Повторение изученной лексики по теме.Ответы на вопросы по картинкам.
Children, answer for my questions, please.
What is this? Is this a pear ? Is this an apple? Is this a pear or an apple? What is this?
5.Основная часть.
Учитель:
We have finished this work now answer my questions, please.
1. Did you go to the shop yesterday?
2. Did you go to the market yesterday?
3. Do you like to eat sweets?
4. What sweet do you like the best?
5. Do you like to eat vegetable?
6. What vegetable do you like the best?
7. Do you like to eat fruit?
8. What fruit do you like the best?
9. What drink do you like the best?
10. Can you buy a loaf of bread in the shop?
11. Do you have a cap of tea for lunch?
12. Do you have a cap of coffee for breakfast?
13. Can you eat many apples?
14. Do you drink much tea?
15. Will you eat a bar of chocolate for breakfast tomorrow?
Well done.
6.Зарядка.
Let’s have a break. Stand up children.
7. Работа с видео текстом.
I like your work. Now it s time to watch a video. You will watch the video, then will answer my questions.
Учащиеся смотрят отрывок фильма по теме: «Традиционный завтрак в Англии», затем отвечают на вопросы учителя.
На доске предварительно написать незнакомые слова.
Cereals
Snack – закуска, перекус.
№ 1.What are the names of some traditional British food.
milk with cereals, toasts with jam and marmalade, fruit juice, tea or coffee, bacon, egg, sausage, tomato, fried bread ,fish and chips
№ 2. Answer these questions.
2. What the breakfast consists of?
( milk with cereals, toasts with jam and marmalade, fruit juice, tea or coffee)
3. What is the traditional English breakfast?
( bacon, egg, sausage, tomato, fried bread)
4.What people eat for lunch?
( they only have a snack: fish and chips)
6. Does London have(has) a lot of foreign restaurants?
Учащиеся отвечают на вопросы.
8.Let’s play. What is it about?
What is you have at every meal but never eat ? ( an appetite)
Let’s repeat a proverb «Appetite comes with eating.»
1)It’s not sweet.
It’s not meat.
It’s not a vegetable or fruit.
It’s not a drink.
What is it? (Rice)
2).It’s not meat.
It’s not a vegetable or fruit.
It’s not a drink.
It’s sweet.
Bears like it.
What is it? (Honey)
3). It’s not sweet.
It’s not meat.
It’s not a vegetable.
It’s not a drink.
Monkeys like it.
What is it? (Bananas)
Учитель:
Very good.
9. Now let s play dialogues. Imagine. You are at the market and you want to buy some fruit. Make a dialog.
Let’s play the dialog yourself.
Shop assistant. Buyer.
1- Hello
2- Hello. Can I help you?
1- Thank you. Good bye.
2-You are welcome .Good bye.
Учащиеся разыгрывают диалоги в парах.
Учащиеся отвечают на вопросы.
10.Thank you. Now let’s speak about your breakfast. What do your like for breakfast?
Ответы уч-ся.
As I know the English like toasts. How they make toasts?
Один ученик рассказывает и показывает как приготовить гренки.
Toasts. (Гренки.)
Второй ученик рассказывает и показывает как приготовить хлопья.
Cornflakes. (Хлопья.)
Третий ученик рассказывает как приготовить настоящий английский чай.
How to make English tea.
Учитель:
Now our lesson is over. I think our lesson was interesting for you. We have done a lot of exercices connecting to the topic «food». I liked your work today. I will give your good marks. Good- buу.
nsportal.ru