Questions
1. what, the weather, like, was
2. your trip, was, how
3. did, spend, your holiday, you, near the sea
4. did, how long, there, stay, you
5. a double, did, you, live, in, room
6. how, you, travel, did
7. a fast, was, it, train
Questions
1. what, the weather, like, was
2. your trip, was, how
3. did, spend, your holiday, you, near the sea
4. did, how long, there, stay, you
5. a double, did, you, live, in, room
6. how, you, travel, did
7. a fast, was, it, train
Questions
1. what, the weather, like, was
2. your trip, was, how
3. did, spend, your holiday, you, near the sea
4. did, how long, there, stay, you
5. a double, did, you, live, in, room
6. how, you, travel, did
7. a fast, was, it, train
Questions
1. what, the weather, like, was
2. your trip, was, how
3. did, spend, your holiday, you, near the sea
4. did, how long, there, stay, you
5. a double, did, you, live, in, room
6. how, you, travel, did
7. a fast, was, it, train
Questions
1. what, the weather, like, was
2. your trip, was, how
3. did, spend, your holiday, you, near the sea
4. did, how long, there, stay, you
5. a double, did, you, live, in, room
6. how, you, travel, did
7. a fast, was, it, train
1.
– Good morning
– Good morning. Can I help you?
– Yes, please. Where is the bus stop?
– It’s over there, near the café.
– Thank you
2.
– What is your surname, madam?
– Brown.
– How long are you going to stay in London?
– For a week.
3.
– John, you have taken a lot of luggage, haven’t you?
– Well, I’ve bought souvenirs for all my children.
– That’s great. But your bag I so heavy, that I can’t lift it.
4.
– Excuse me. What is it?
– My camera and my album with stamps.
– What about this powder?
– This is a packet of washing powder.
5.
– Hello, Mary. How are you?
– I am fine, thanks. Oh, my favourite flowers.
– I’ve bought them for you
– Thank you very much
6.
-Where did you go?
-To Paris
– How was your flight?
– Not bad. But the weather was terrible.
nsportal.ru
Слайд 1
Урок английского языка в 5 классе по теме «Диалоги о Лондоне»Слайд 2
Цели Создание условий для совершенствования лексических навыков говорения Развитие навыков диалогической речи Совершенствование фонетических навыков Развитие навыков чтения
Слайд 3
Задачи Образовательные: расширить представления учащихся о Лондоне, способствовать формированию коммуникативных навыков Развивающие: развивать способности к языковой догадке и выражать свое мнение Воспитательные: воспитывать интерес и уважение к культуре и ценностям другой страны
Слайд 4
Формируемые навыки и умения Предметные: Правильно понимать значение лексических единиц Использовать лексические единицы в заданной ситуации Строить краткие высказывания с использованием опор Составлять краткие диалоги по теме Выразительно читать диалоги
Слайд 5
Формируемые навыки и умения Коммуникативные Слушать и понимать речь учителя Уметь с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли Планировать учебное сотрудничество с учителями и сверстниками Владеть диалогической формой речи в соответствии с грамматическими и синтаксическими нормами языка
Слайд 6
Основные характеристики урока Тип урока : усвоение новых знаний Формы работы: индивидуальная, парная, фронтальная Методы обучения : проблемный, частично-поисковый, репродуктивный, игровой.
Слайд 7
Организационный момент Задачи: подготовить учащихся к работе, обеспечить внешнюю благоприятную обстановку на уроке, ввести в языковую среду ,сообщить тему и задачи урока.
Слайд 8
Приветствие класса Teacher: Good morning, children! Pupils: Good morning ,teacher! T: I’ m glad to see you . P: We are glad to see you too . T: Who is on duty today? T: Look at the pictures. What are we going to speak about? P: We are going to speak about London. T: Yes, today you will get some new information about London, the capital of UK.
Слайд 9
Этап мотивации Просмотр презентации «Достопримечательности Лондона» Задачи: ввести в языковую среду, познакомить с достопримечательностями Лондона . Now we can see the presentation about London.
Слайд 10
Фонетическая зарядка Задачи: совершенствовать произносительные навыки Готовить к активному усвоению знаний . T: Let’s practice the English sounds and words on the topic « London » T: Now look at the blackboard and read the words. Pronounce the names of the places carefully.
Слайд 11
Listen the words and read them ! Trafalgar Square The Tower of London The Houses of Parliament Big Ben Westminster Abbey The Bloody Tower Tower Bridge Buckingham Palace
Слайд 12
You will work in pairs and remember three words with each sound [ j u:] –b eau tiful, m u seum, f u ture [ e i ]- pl a ce, f a mous, st a dium [a:]-p ar k, ar t, postc ar d [ǽ ]-g a llery, fant a stic, c a pital [ Λ ]- L o ndon, L o ndoner, c ou ntry [ i : ]- s ee , str ee t, l ea der
Слайд 13
Речевая зарядка Задача: Активизировать лексические единицы и грамматические структуры по теме «Узнаем больше о Лондоне»
Слайд 14
Agree or disagree Let’s play the game « Agree or disagree. » Listen to my sentences, please. Repeat my statement If you agree with me and correct it if you disagree with me.
Слайд 15
Утверждения T: Trafalgar Square is in London. P: I agree with you. Trafalgar Square is in London. T: Moscow is the capital of the UK. P: I disagree with you. London is the capital of the UK. T: You don’t want to visit Great Britain. P: I disagree with you. Moscow is different from London.
Слайд 16
T: London is the biggest city of the UK. P: I agree with you. London is the biggest city of the UK. T: There are a lot of places to visit in London. P: I agree with you. There are a lot of places to visit in London. T: London is not a beautiful city. P: I disagree with you. London is a beautiful city.
Слайд 17
Активизация знаний задача: развивать навыки мышления, закрепить лексические единицы.
Слайд 18
Make up the words Open your exercise- book and look at the blackboard. Put the letters in these words in the right order. One of you will go to the blackboard and write down the words on it. Umesmu Htaeret Llagyre Muistad Nicame momentnu
Слайд 19
ключ Museum Theatre Gallery Stadium Cinema monument
Слайд 20
Развитие навыков устной речи Задача: построение речевого высказывания с использованием опоры
Слайд 21
Match the words Match the words from the two boxes to make phrases. Then make up your own sentences using the phrases. Modern building Historical museum Interesting place Famous church Lovely cathedral Hospitable city Beautiful monument Traditional house
Слайд 22
Составленные словосочетания и предложения modern city. London is a modern city. historical place. Big Ben is a historical place. lovely city. Moscow is a lovely city. hospitable house . I live in a hospitable house. beautiful church. There are many old beautiful churches in Russia. famous museum. Madame Tussaud’s museum is a famous waxworks museum.
Слайд 23
Проверка домашнего задания. Задача: развитие навыков чтения, воспитание уважительного отношения друг к другу. It’s time to work in pairs and read the dialog from your homework. One of you will read the part of Oleg and his partner will read the part of Lisa.
Слайд 24
Рефлексия Вопросы учителя: Do you like their reading ? Did they read artistically ? Were there mistakes in their reading ? Whose reading do you like ?
Слайд 25
физкультминутка Задача: организация релаксации. Now we have a rest. Let’s sing a song and dance.
Слайд 26
Развитие навыков диалогической речи Задача: формировать навыки диалогической речи, учить слушать и понимать друг друга. As I know you would like to go to London. Now we shall make up the dialogues about the capital of Great Britain. You can see the model of the dialogue, work in pairs, make up your own and act them out.
Слайд 27
Схема диалога – Would you like to visit London? Yes, I would. Sure. Of course, I would. -What places would you like to see there? museum Tower Bridge Buckingham Palace theatre Big Ben Trafalgar Square art gallery stadium cinema I really don’t know.
Слайд 28
The model of the dialogue. -Would you like to visit London? -Yes, I would. It’s one of the most famous and interesting cities in Europe. -What places would you like to see there? I would like to visit the main square, art galleries and museums. -What is the main square? -It’s Trafalgar Square.
Слайд 29
Оценка деятельности учащихся на уроке Задача: оценка активности и работы учащихся на уроке. – I’m sure that you have learnt something new and interesting on the lesson. I liked your work today and give you good and excellent marks. Thank you for being active.
Слайд 30
рефлексия Задача: формирование у учащихся способности к анализу и оценки учебной деятельности . I would like to know your opinions about our lesson. Did you like our lesson today? What do you like to do?
Слайд 31
Домашнее задание Выучить составленный диалог, рабочая тетрадь упр. 3 с. 28, учебник упр. 1 с. 72. Mind the clock And keep the rule Try to come In time to school Our lesson is over. Good-bye, boys and girls.
nsportal.ru
Презентации по английскому языку для 5 класса к учебнику Биболетовой “Enjoy English”.
Этот материал пригодится учителям английского языка при подготовке к урокам, сделает их красочными и занимательными. Эта работа избавит Вас от необходимости поиска наглядного материала к каждому уроку. Всё в одном месте.
I am
aren’t I?
are
aren’t …?
is
isn’t …?
have
haven’t …?
can
can’t …?
must
mustn’t …?
V
don’t …?
Vs
doesn’t …?
Ved
didn’t …?
will
won’t …?
Match the parts of the questions:1. You are from England,
2.She doesn’t get bad marks,
3. He went to London,
4. They enjoy class parties,
does she?
aren’t you?
don’t they?
didn’t he?
The film is interesting, isn’t it?
Your brother plays tennis well, doesn’t he?
Your sister visited Oxford last year, didn’t she?
1. Your mother is a doctor, isn’t
she ?
2. Your father is a great fisherman, isn’t
he ?
3. My friends are polite, aren’t
they ?
4. Your dog is clever, isn’t
it ?
1. You played football yesterday, didn’t you?
2.You will have a birthday tomorrow, won’t you?
3. You speak English, don’t you?
Your friends can use a computer,
can’t they?
are they?
isn’t it?
doesn’t he?
wasn’t it?
Your parents aren’t busy,
can’t they?
are they?
isn’t it?
doesn’t he?
wasn’t it?
Your cat is funny,
can’t they?
are they?
isn’t it?
doesn’t he?
wasn’t it?
Your brother speaks English well,
can’t they?
are they?
isn’t it?
doesn’t he?
wasn’t it?
The day was so nice yesterday,
can’t they?
are they?
isn’t it?
doesn’t he?
wasn’t it?
Remember!
You enjoy doing your home work, don’t you?
If so, write down 5 tag questions for a dialogue.
Grammar Lesson
Linda
Kate
Linda often reads books and magazines .
Kate is reading a book now .
Если ты говоришь о том, что происходит
Если ты хочешь сказать о том, что происходит
обычно
usually
сейчас
now
often
часто
каждый день
every day
at the moment
в данный момент
каждую неделю
every week
то глагол надо употреблять в Present Continuous
то глагол надо употреблять в Present Simple
Present Continuous
am
is + глагол + ing
are
Kate is reading a book now .
read + ing = reading run + ing = ru nn ing
take + ing = ta ki ng
cook –
wash –
dance –
write –
sleep –
explain –
smile –
cooking
washing
dancing
writing
sleeping
explaining
smiling
swim –
give –
listen –
draw –
use –
wear –
swimming
giving
listening
drawing
using
sitting
wearing
Look at the pictures. What are they doing?
The cat is
They are
He is
They are
The boy is
The baby is
Children are
She is
He is
Complete the sentences. Use the Present Continuous.
Jane’s brother is running now.
2. The children …………………… ( e, t, g ) up at the moment.
The children are getting up at the moment.
3. Look! Mary and Susan …………… ( o, r, w , k ) in the garden.
Look! Mary and Susan
4. The teacher …………………… ( x, e , l, p, i, a, n ) a new rule.
The teacher is explaining a new rule.
5. Dad ………………… ( e, r, d , i, v ) his car at the moment.
Dad is driving his car at the moment.
6. Pete ……………… ( r, e, t, i, w ) a letter to his granny now.
Pete is writing a letter to his granny.
Look at the pictures and correct the sentences.
1
No, he is not. He is playing football
2. Granny is reading a newspaper.
3. The bird is eating.
4
2
4 . Mark is skating.
5.Kate is using a computer
.6. Pete is riding a bike.
7. Grandma is knitting.
5
3
6
7
kopilkaurokov.ru
Слайд 1
Путешествие в увлекательный мир английского языка Внеклассное мероприятие По английскому языку Для 5 классов Учитель английского языка Пупкова Валерия ВалерьевнаСлайд 2
Друзья, мы сегодня отправимся в интересное путешествие. На пути нас ждет несколько станций: Станция: « Страноведчская » Станция: «Лексическая» Станция: «Грамматическая» Станция: «Почтовая» Станция «Капитанская» Станция: «Фонетическая» Станция: «Песенная» Станция: « Говорилкино » Станция: «Игровая» Станция: « Конечная»
Слайд 3
Поехали? 5 «а» 5 «б» 5 «в»
Слайд 4
Назовите англоязычные страны и их столицы. Найдите флаги этих стран. Canada Ottawa USA Washington Australia Canberra United Kingdom London New Zealand Wellington СТАНЦИЯ «СТРАНОВЕДЧЕСКАЯ»
Слайд 5
СТАНЦИЯ «ЛЕКСИЧЕСКАЯ» Соотнесите и прочитайте пословицы 1. Без труда не вытащишь и рыбки из пруда. A bird in the hand is worth two in the bush 2. Друг познается в беде . b. A good Jack makes a good Jill. 3. У хорошего мужа и жена хороша. c. A cat in gloves catches no mice. 4. Двум смертям не бывать, а одной не миновать. d. A friend in need is a friend indeed. 5. Лучше синица в руках, чем журавль в небе. e. A man can do no more than he can. 6. Выше головы не прыгнешь. f. A man can die but once.
Слайд 6
СТАНЦИЯ «ГРАММАТИЧЕСКАЯ» Составьте предложение из следующих слов. 1. You/ got have a sister a brother? or 2. Extra have pen? got you an 3. Twenty six twenty six and is 4. Is the on Max chair 5. Mary is grandmother’s my name 6. Books how got ? have many you
Слайд 7
СТАНЦИЯ «ПОЧТОВАЯ» Deer Jane! Thank you four your letter. I am so glad what you wrote to I! Everyone is phine with me. I am prepare for entrance examz to the university. I would love to invite you to came and watch me next weak. Please let me know if this is convenient four you. I hope to sea you soon. Your Jack. Вам нужно будет проверить диктант и найти и исправить ошибки.
Слайд 8
СТАНЦИЯ «КАПИТАНСКАЯ» « Poems » Придумайте рифму к каждому слову. Например , take – cake, mother – another… Pie – … Phone – … Book – … Bad – … Cat – …
Слайд 9
СТАНЦИЯ «ФОНЕТИЧЕСКАЯ» Прочитайте транскрипцию и соотнесите ее с словом. [ hE :] girl [ gE : l] school [ bVk ] yes [ skHl ] boy [ wPt ] Her [hH] Who [bOI] how [fAnI] Book [ jqs ] hair [haV] funny [lqV] low [heq] what [ dIq ] dear
Слайд 10
СТАНЦИЯ «ПЕСЕННАЯ» Исполните песню на английском языке Исполните песню на английском языке
Слайд 11
СТАНЦИЯ «ГОВОРИЛКИНО» Кто лучше и быстрее повторит скороговорку. If you, Sandy, have two candies Give one candy to Andy, Sandy A cup of coffee from a copper coffee pot A little pot is soon hot Bobby brings bright bells Seven Santas sing silly songs
Слайд 12
СТАНЦИЯ «ИГРОВАЯ» РАЗГАДАЙТЕ КРОССВОРД
Слайд 13
СТАНЦИЯ «ВЫИГРЫШНАЯ»
nsportal.ru
Найдено 7 презентаций, для учеников 5 класса (Английский язык)
Слайды | Дата создания | Язык | Просмотров | |||
---|---|---|---|---|---|---|
10 слайдов | 07.11.2015 | EN | 235 |
Формат | Размер | Скачана | Другие форматы | |||
---|---|---|---|---|---|---|
PPT | 4.47 Мб | 13 раз | PDF, PPTX |
Слайды | Дата создания | Язык | Просмотров | |||
---|---|---|---|---|---|---|
37 слайдов | 04.11.2015 | EN | 240 |
Формат | Размер | Скачана | Другие форматы | |||
---|---|---|---|---|---|---|
PPT | 5.02 Мб | 16 раз | PDF, PPTX |
Слайды | Дата создания | Язык | Просмотров | |||
---|---|---|---|---|---|---|
36 слайдов | 02.11.2015 | EN | 342 |
Формат | Размер | Скачана | Другие форматы | |||
---|---|---|---|---|---|---|
PPT | 3.57 Мб | 24 раза | PDF, PPTX |
Слайды | Дата создания | Язык | Просмотров | |||
---|---|---|---|---|---|---|
15 слайдов | 28.10.2015 | EN | 222 |
Формат | Размер | Скачана | Другие форматы | |||
---|---|---|---|---|---|---|
PPTX | 1.69 Мб | 10 раз | PDF, PPT |
Слайды | Дата создания | Язык | Просмотров | |||
---|---|---|---|---|---|---|
13 слайдов | 25.10.2015 | EN | 229 |
Формат | Размер | Скачана | Другие форматы | |||
---|---|---|---|---|---|---|
PPT | 1.08 Мб | 23 раза | PDF, PPTX |
Учитель английского языка МОУ СОШ Шириня Г.А. представляет презентацию для проведения практического занятия на тему…
Слайды | Дата создания | Язык | Просмотров | |||
---|---|---|---|---|---|---|
14 слайдов | 10.10.2015 | EN | 323 |
Формат | Размер | Скачана | Другие форматы | |||
---|---|---|---|---|---|---|
PPT | 254.5 Кб | 16 раз | PDF, PPTX |
Презентация подготовлена учителем английского языка для проведения урока в пятых классах. Цели урока – ознакомить…
Слайды | Дата создания | Язык | Просмотров | |||
---|---|---|---|---|---|---|
12 слайдов | 23.06.2015 | RU | 552 |
Формат | Размер | Скачана | Другие форматы | |||
---|---|---|---|---|---|---|
PPT | 607.5 Кб | 95 раз | PDF, PPTX |
ppthub.ru
IT’S FUN! (Здорово!) Урок иностранного (английского) языка в 5 «А» классе по теме: «Занятия в разные времена года» учитель английского языка МБУ СОШ №43 г. Тольятти Горянова Людмила Александровна
What’s the Weather Like Today?
Tongue twister /W/ Listen to the tongue twister and try to say it quickly.
What are you wearing today? I am wearing…. I am not wearing..
What do you usually wear when it’s …… ? I usually wear ……. when it’s ……..
Exercises
What season do you like and why?
Free Time Activities
Which of the activities do you do when it is hot/ warm/ cold/ it snows/ rains? Make your own sentences using the example.
I usually watch TV
when it rains .
Can you use Present Simple and Present Continuous correctly?
Exercises
Do you like getting letters and postcards?
Imagine that you are on holidays now. You are writing a postcard to me.
Tell me:
My Address:
Mrs. White
15 Kurchatov St
Togliatty
Russia
Remember to write the address correctly!
use free time activity words
use Present Simple and Present
Continuous correctly
Now I Can
write a postcard
talk about the weather and
favourite seasons
Your homework:
Thank you for your work!
Список используемой литературы:
1.Ваулина Ю. Е., Дули Дж., Подоляко О. Е. Эванс В. УМК «Английский в фокусе» учебник для 5 класса. – М.: Express Publishing: Просвещение, 2013
2.Ваулина Ю. Е., Дули Дж., Подоляко О. Е. Эванс В. УМК «Английский в фокусе» рабочая тетрадь для 5 класса. – М.: Express Publishing: Просвещение, 2013.
3. CD для работы в классе. Ваулина Ю. Е., Дули Дж., Подоляко О. Е. Эванс В.
Используемые ресурсы:
http:// www.mes-english.com/flashcards/files/clothes_flash.pdf
http:// www.mes-english.com/flashcards/clothes.php
http:// learnenglishkids.britishcouncil.org/ru/tongue-twisters/whether-the-weather
http:// www.youtube.com/watch?v=gk0vXumtiMg
http:// www.youtube.com/watch?v=2Fd8UKerVj0
http:// urlid.ru/bk6v
http:// urlid.ru/bk6w
http:// urlid.ru/bk6x
http:// urlid.ru/bk6y
http:// urlid.ru/bk6z
http:// urlid.ru/bk70
http:// urlid.ru/bk71
http:// urlid.ru/bk72
http:// urlid.ru/bk76
http:// www.youtube.com/watch?v=1q713l7dgd8
multiurok.ru